© Norman Posselt / Monotype

Von Menschen, die sich besonders liebevoll um Schriften kümmern

Schriftzeichen: Für manche bilden sie bloß Wörter, die man lesend verstehen kann. Für andere sind sie Objekte der Begierde, exotische Wesen, die es zu untersuchen und zu sammeln gilt, oder auch essenzieller Bestandteil einer schöner designten Welt. Und vor allem auch: ein Gegenstand professioneller Hingabe.

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von Christian Wöllecke

© Norman Posselt / Monotype

Insurance: Such a Great Feeling – Rebranding the Nürnberger Insurance company

No one wants to think about insurance until something bad happens. Notions of risk adapt to demographic, technological and societal change, and insurers have to communicate with a diverse range of customers who want peace of mind, not disaster scenarios. Martin et Karczinski and the venerable Nürnberger Versicherung shared a few ideas on how it can be done.

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by Ian Warner

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Custom Fontdesign als Trigger in der Markenkommunikation

Was wäre die TYPO Berlin ohne ein sich ständig neu erfindendes Konferenzdesign? Das Kommunikationsdesign zur „TYPO Berlin 2018 Trigger“ stellt das Motto in den Mittelpunkt und setzt auf die Stärke eines Custom-Fontdesigns mit vielen praktischen Extras. Verantwortlich für die Gestaltung sind studio adhoc und der Fontdesigner René Bieder. // Lese die englische Version hier.

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Fragenziehen #6: Interview mit Sonja Knecht

Teil 5 meiner Interviewreihe „Fragenziehen“, mit der Texterin und langjährigen Moderatorin der TYPO Berlin Sonja Knecht. Für die TYPO hat sie auch geschrieben und das Editorial Team aufgebaut. Das Spiel geht einfach: Sonja zieht einen Begriff, legt ihn neben die Karte „Schrift“ und antwortet, was ihr dazu einfällt. Assoziativ und schnell.

von Lukas Horn

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Interview: Who is behind the new TYPO Labs Design?

TYPO Labs gathering is getting closer, and everything is starting to line up for those intense and exciting type days under the motto “How far can we go?”. While we wait, let’s warm up with a little small talk. Pablo Gámez, TYPO Labs facilitator for 2018, asked Monotype Designers Bernd Volmer and Olli Meier about their new look for the Labs 2018 and how far they plan to go – technically and visually – with this CI project.

Und das sind sie // Here they are: Sabine Gruppe (Monotype), Rik Watkinson, Christine Wenning (Chief Editor), Lisa Schmidt, Catharina Dörr, Miriam Kadel, Alessio D’Ellena, Paul Toppmair, Sonja Knecht (Head of Team), Stefan Pabst, Michael Kress, Jannis Riethmüller (Managing Editor), Luise Behr, David Reitenbach, Tilmann Hielscher, Felix von Pless, Christoph Rauscher, Anne Rethfeldt, Jenna Gesse (Chief Editor), Jenny Zegenhagen (Managing Editor), Chris Campe, Harry Keller, Lukas Horn, Jan Vincent Dufke, Nina Sieverding, Jenny Baese. Nicht auf dem Foto // Team members missing from this picture: Ajda Zupančič, Björn Giesecke, Gerhard Kassner (Photo), Gabby Lord, Norman Posselt (Photo), Philipp Sunny Neumeyer, Radek Sidun, Sebastian Weiß (Photo), Tyrone Stoddart. © Norman Posselt / Monotype

EN: The life of the editorial team at TYPO 2017

This year’s TYPO 2017 was entitled “Wanderlust” – a theme the speakers took to heart and interpreted in a variety of ways. This was also done by the editorial team, who ventured into unknown terrain with new formats, filling the blog with souvenirs of beautiful listening and reading material as well as great pictures. Zur deutschen Version …

 

By Christine Wenning

 

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