Alle Fragen und Antworten zur TYPO Berlin 2016. /// Find answers to all your questions around attending TYPO Berlin 2016 here.
When people with different skills work together, things can be created that stand out from the usual. People often call it “synergy” – at TYPO Berlin 2016, we call it “Beyond Design” and one example is the font that was created especially for communications for the international design conference. The cooperative venture between Steff Hengge (Stefanidad, studio adhoc) and Ulrike Rausch (LiebeFonts) is so much fun that Monotype is now offering the TYPO Font as a free download.
Gewinne ein Ticket für die TYPO Berlin 2016! Um unseren »Beyond TYPO« Font und all die schönen Ligaturen und Initial- und Endformen zu zelebrieren, veranstalten wir einen Instagram-Wettstreit. /// Win your TYPO ticket! To celebrate our “Beyond TYPO” font and all the beautiful ligatures and initial and final forms it contains, we are starting this Instagram challenge.
In der Zusammenarbeit von Menschen mit unterschiedlichen Kompetenzen können Dinge entstehen, die aus dem Üblichen herausragen. Man spricht dabei oft von „Synergie“ – im Rahmen der TYPO Berlin 2016 nennen wir es „Beyond Design“ und ein Beispiel dafür ist die Schrift, die eigens für das Kommunikationsdesign der Internationalen Designkonferenz gestaltet wurde. Und weil das Ergebnis der Kooperation von Steff Hengge (Stefanidad, studio adhoc) und Ulrike Rausch (LiebeFonts) so viel Spaß macht, bietet Monotype den TYPO Beyond Font nun zum kostenlosen Download an.
Menno Cruijsen, Design director at Lava in Amsterdam, answers our questions on the defining moments in his career starting with his first paid gig as a designer, and his approach to a project.
Auf der TYPO führen sie zu oft ein Schattendasein: Technische Font-Vorträge. Seit die von Linotype veranstaltete TypoTechnica nach 2007 nicht fortgesetzt wurde, vermisst die Fonttechnik-Szene ihr Labor. Wir möchten diese Lücke nun mit den TYPO Labs wieder schließen.
Matteo Bologna of Mucca Design speaks about his beginnings in the business and recent projects, discloses how you can use low expectations to your advantage, and explains why he is not afraid of the rise of the template.
Pünktlich zum Jahreswechsel nehmen wir wieder unsere kleine Interviewreihe mit Sprechern der kommenden TYPO Berlin auf. Den Start macht Grafikdesigner und Art Director Johannes Erler, der als Gastkurator mit einer Gruppe von Gleichgesinnten das Programm eines ganzen Tages auf der TYPO Show-Bühne gestalten wird. Das Motto: »Strictly no design!«
Wo und wie wird Design gelebt? Wir haben Akteure aus der Designszene befragt. Auf unserem Blog stellen sie in loser Folge ihre Stadt und ihre Lieblingsorte vor. Diesmal: Helena Dell-Kolaschnik, die Designer Alexey Novichkov, Gayaneh Bagdasaryan, Olga Kalinkina, Peter Bankov, Daniil Bolschov sowie Designprofessor Axel Kolaschnik über ihre Favoriten in Moskau.
TYPO Berlin 2016 brings the graphic design sector together under the motto “Beyond Design”. It’s a challenge. As a designer, you have to ask yourself what goes beyond the concept of modern design. We understand communications design as an all-embracing discipline, along the lines of Paul Watzlawick’s “one cannot not communicate”. There’s nothing we should or could keep our hands off of. So what can be “beyond design”? How do we design a conference that is true to that motto?
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Von Magnus and Steff Hengge, studio adhoc