Jessica-Hische-TYPO-San-Francisco

Jessica Hische: Uniting Nerds Through Typography!

Just as her url claims, Jessica Hische is awesome. The self-described Letterer, Illustrator, Crazy Cat Lady, and Secret Web Designer opened today’s TYPO SF with an inspiring overview of how, in just a few short years, she’s come from being “that drop cap girl,” and “that should I work for free flowchart girl,” to being one of today’s most well known and loved designers.

jessica-hische-lovestamp-530x407

Jessica Hische aus San Francisco

Die Illustratorin und »heimliche«-Webgestalterin Jessica Hische ist verrückt nach Schriften und entwirft sie häufig für persönliche Projekte. Bekannt wurde Hische mit Arbeiten für Tiffany, Target und American Express.
Beinahe bekannter machten sie persönliche Seitenprojekte, wie Micro-Sites zu den Themen »Mom This is How Twitter Works«, »Should I Work for Free?« und »Don’t Fear the Internet« (gemeinsam mit Russ Maschmeyer).

Westminster Morag

TYPO London : Speakers : Morag Myerscough

Places are an affair of the heart for London based Morag Myerscough. Over the last decade she has become known as a passionate designer of public space. Starting from exhibition design she went on to injecting colour, pattern and big type into schools, health – or art centres. Morag adds a graphic sense that welcomes visitors and provides orientation and a sense of place. “We sort of infiltrated the architecture scene.” Morag remarks in a recent video interview with Eye magazine and “I want to work for people who are brave and want to try out new things”.

Thomas Lupo

Monsterjob

Seine Arbeiten wurden national und international mit Kreativpreisen ausgezeichnet – doch hier geht es ihm um etwas anderes. In seiner „Anleitung zum Ausbrechen“ erzählt Thomas Lupo, wie es einem ergehen und was einer bewirken kann, der den sicheren Schreibtisch verlässt und seinem Herzen folgt.

Page 7 of 8« First...45678