Das erste TYPO-Sketchnotes-Buch ist da

Der Ein oder Andere hat auf unserem Facebook-Account schon ein kleines Preview-Bild erhaschen können, doch jetzt ist es offiziell: das erste TYPO-Sketchnotes-Buch von Eva-Lotta Lamm ist fertig. Die User Experience Designerin aus London hat vor einigen Jahren das Illustrieren von Vorträgen für sich entdeckt und perfektioniert.

Auf der TYPO Berlin vor einem Jahr konnten wir sie das erste Mal bewundern. Sie hielt zwar nur eine kleine Präsentation, konnte uns alle aber so überzeugen, dass wir sie mit nach London nahmen, wo sie Vorträge der TYPO London illustrierte. Wir veranstalteten sogar kleine Live-Sketching-Übertragungen. Während das Publikum Vorträgen von z.B. Kutlu Çanlıoğlu & Titus Nemeth verfolgte, wurde Eva-Lotta eingeblendet, wie sie gerade den Vortrag visualisiert.

Keine Frage, dass sie auch bei der TYPO San Francisco im April dabei war. Und nun kommt es: alle TYPO-Vorträge die Eva-Lotta illustriert hat, gibt es jetzt in Form eines Buches.

Eva-Lotta Lamm ©Marc Thiele

Eva-Lotta Lamm

UX Designer, Illustrator, Visual Thinker (Berlin)

Eva-Lotta Lamm is a User Experience Designer, illustrator and visual thinker. She grew up in Germany, worked in Paris and London for a few years before packing up her backpack and go travelling the world for 14 months. She has over 12 years of experience working on digital products as an in-house designer for Google, Skype, and Yahoo! as well as freelancing and consulting for various agencies and her own clients. After being a (semi-)nomad for 2 years, she is now based in Berlin. Besides her UX work, she has been taking sketchnotes at hundreds of talks and conferences and has self-published her notes in several books (www.sketchnotesbook.com). During her world trip, she documented her experience as daily sketchnotes in her travel diary (www.secretsfromtheroad.com). Eva-Lotta also is a sought after expert and teacher in the area of sketching, sketchnoting and visual thinking. She is regularly speaking at international design conferences and has been teaching sketching workshops at conferences and for companies for over 5 years. She is currently writing a book on sketching interfaces, based on one of her workshop formats. Eva-Lotta is the illustrator of Content Everywhere by Sara Wachter-Boettcher and The User’s Journey by Donna Lichaw, both published by Rosenfeld Media. In her personal sketching practice, she is exploring the area of Visual Improvisation, where she is looking at the parallels between sketching and improvisation and experiments with how the principles from her regular theatre improvisation practice can be used to inspire visual work. Photo: Marc Thiele  

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You might have spotted the little preview on our Facebook page… And now it’s official: the first TYPO Sketchnotes Book by Eva-Lotta Lamm is finished. The user experience designer from London discovered sketchnotes a few years ago and brought it to perfection.

At last years TYPO Berlin we could admire her for the first time. Although she gave only a small presentation she could convince all of us so we took her to London aswell, where she illustrated lectures of TYPO London. We even organized small live sketching sessions: during the public presentations of e.g. Kutlu Çanlıoğlu & Titus Nemeth, Eva-Lotta was shown, drawing the presentation.

And of course, we had to take her to TYPO San Francisco in April too. And now – the best part: all TYPO talks Eva-Lotta has illustrated are now available as a book.

Eva-Lotta Lamm zeichnete auf den letzten drei TYPO-Konferenzen: TYPO Berlin 2011, TYPO London 2011 und TYPO San Francisco 2012. Sie wird nächste Woche auch wieder in Berlin dabei sein.

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Eva-Lotta Lamm has sketched the last three TYPO conferences: TYPO Berlin 2011 »Shift«, London 2011 »Places «and  TYPO San Francisco 2012 »Connect«. She will also be back at TYPO Berlin »Sustain« next week here in Berlin.

Sie illustrierte Vorträge von Neville Brody, Peter Bil’ak, Michael Bierut, Tina Roth-Eisenberg und vielen anderen und löste damit einen Sketchnote-Boom aus.

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She illustrated the lectures of Neville Brody, Peter Bil’ak, Michael Bierut, Tina Roth Eisenberg, and many others, sparking the sketchnote boom.

Das Buch TYPO Sketchnotes wird nur über den Online Publishing Service Blurb vertrieben. Das ganze Buch (es dauert etwas länger zum Laden – nur Geduld) zum Anschauen:

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The book TYPO Sketchnotes is sold through the online publishing service Blurb. Watch the whole book here (it takes a little longer to download – be patient):

Wir freuen uns, dass Blurb ab sofort Sponsor von TYPO Talks ist. Was macht Blurb? Blurb ist ein Online Publishing Service, bei dem individuelle Bücher in kleinen Auflagen gedruckt werden können. Diese könnt ihr euch entweder direkt nach Hause schicken lassen, oder im Blurb-Buchshop direkt vertreiben. Außerdem bietet Blurb die Möglichkeit, E-Books zu verkaufen.

Das wirklich tolle an Blurb ist, dass man die Bücher ganz individuell erstellen kann. Wer sich schon einmal mit Fotobüchern beschäftigt hat, weiß, dass es zwar viele Anbieter gibt, aber wenig Qualität. Die meisten erscheinen billig in Papier und Druck. Bei Blurb ist das anders. Hier könnt ihr aus einer großen Auswahl an Papieren, Formaten, Einbänden, Layouts und Bindungen auswählen und somit die unterschiedlichsten Bücher erstellen: Fotobücher, Reisetagebücher, Coffee-Table-Books, Kalender, Notizbücher, Romane – ja, sogar Instagram- oder Facebook-Foto-Bücher lassen sich mit der dazugehörigen App ganz leicht erstellen.

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We are pleased that TYPO Talks is now sponsored by Blurb. Blurb is an online publishing service where you can print individual books in small editions. The great thing about Blurb is that you can create the books individually. Anyone who has experience with photo book services, knows that while there are many providers, there is little quality. Most of the books look cheap. Blurb is different: here you can choose from a wide range of papers, formats, covers, layouts, and bindings to create various kinds of books: photo books, travel diaries, coffee table books, calendars, notebooks, novels – yes, even Instagram or Facebook photo books can be easily created with Blurb apps. Watch some examples of cool books, printed with Blurb.

Hier sind einige coole Bücher von Blurb:

Ein Buch bei Blurb zu erstellen, ist total einfach und je nachdem, wie man gerne arbeitet, gibt es mehrere Möglichkeiten. Profis können mit dem InDesign-Plugin arbeiten, nicht ganz so erfahrene nutzen Bookify Online oder laden sich die Software Blurb BookSmart runter.

Wenn es fertig ist, wird das Layout übertragen, und es kann veröffentlicht werden um es drucken zu lassen oder als Buch im Blurb-Shop zu verkaufen. Danach könnt ihr es mit der kostenlosen Slideshow-Ansicht auf Facebook oder eurem Blog teilen oder sogar als E-Book veröffentlichen.

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Creating a book with Blurb is amazingly easy and depending on how you like to work there are several possibilities: Professionals can work with the InDesign plug-in, not quite as experienced users take Bookify Online or download the Blurb BookSmart software. Once you’re done, the layout gets uploaded and your book is ready to get printed. You can also sell it through the Blurb book store. Then you can share your book with the free slideshow on Facebook or your blog or even publish it as an e-book.

Wie wäre es denn, wenn ihr eure Eindrücke der TYPO selber in einem Buch veröffentlicht? Ein Geburtstagsgeschenk zaubert, eure Urlaubsreise auf Papier festhaltet, ein Familienfotoalbum erstellt? Ganz viele andere tolle Ideen findet ihr bei Blurb. Als kleines TYPO-Goodie gibt Blurb euch 50% Rabatt auf eure Bestellungen*. Dafür müsst ihr einfach nur den Promo-Code “TYPOBERLIN12” während des Bestellvorgangs eingeben.

Und falls ihr noch Fragen habt: Blurb und Eva-Lotta Lamm werden euch auf der TYPO Berlin 2012 zeigen, wie man mit Blurb ein Buch erstellt und verkauft: Am Freitag, 18.5. um 16:00 auf der TYPO Stage.

*Das Angebot gilt bis zum 01/07/12 (23.59 Uhr Ortszeit) und bezieht sich nur auf gedruckte Bücher. Auf den Gesamtwert Ihrer Bestellung im Wert von mindestens 30 Euro wird ein Rabatt von 50% angerechnet. Das Angebot kann nur einmal genutzt und nicht mit anderen Aktionscodes, Mengenrabatten oder Geschenkgutscheinen kombiniert bzw. auf vorausgegangene Bestellungen angerechnet werden.

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A lot of great book ideas can be found on the Blurb website. As a little goodie for TYPO Berlin Blurb gives away a 50% discount* on all your orders. You just need to enter the promo code “TYPOBERLIN12” during the order process.
If you have more questions: Blurb and Eva-Lotta Lamm will explain how to create a book with Blurb exclusively at TYPO Berlin 2012 on Friday, 18.5. at 16:00 on TYPO Stage.

 *Offer valid until 01/07/12 (23:59 p.m. local time). A 50% discount is applied toward your product total with a maximum value of £30.00. Valid for printed books only. This offer is good for one-time use, and cannot be combined with volume discounts, other promotional codes, gift cards, or used for adjustments on previous orders.