© Sebastian Weiß / Monotype

Beautypunch: Magic with Logic and the Power of Scent

Beautypunch – Jürgen Mayknicht and Nicole Szekessy – are designers whose work focuses on  a different sense than most TYPO speakers – not sight, but smell. They are perfumers, designers of fragrances. Working with everything from personal scents to “corporate aromas”, they develop every aspect of a fragrance, from the scent itself to the packaging.

Sketchnote workshop with Nadine Roßa at TYPO Berli, 2016 © Norman Posselt / Monotype

Workshop: Sketchnotes mit Nadine Roßa

Manche sagen, vor lauter Fotos von Sketchnotes bricht Twitter bald zusammen – und Instagram gleich mit. „Sketchnoting“, diese Technik des visuellen Notierens, hat viele Fans und durch Nadine Roßas Workshop sind es noch ein paar Dutzend mehr geworden.

TYPO-Berlin-2016-05-13-SebastianWeiß-Monotype-_X4A7727

Corinna Sy: Eine Zukunft bauen

Wenn Corinna Sy von „ihren Jungs“ spricht, dann meint sie Maiga, Moussa, Ali, Saidou und Malik. Fünf junge westafrikanische Männer aus Niger und Mali, die durch das gemeinsam realisierte Modellprojekt „Cucula – Refugees Company for Crafts and Design“ neuen Halt im Leben fanden.

TYPO Labs FontLab Phinney, Twardoch, Yarmola

TYPO Labs: World Universal Engines and Planet Fontlab

After John Hudson’s complex opening speech on The Universal Shaping Engine (USE), a new model for OpenType complex script handling, it was hands on at the FontLab VI session. A lot of “nerd speak” centered on how coordinates are floats, how to create smoothest possible connection between two curve segments and of course on new tools in the recently released update and how to use them.

– –

by Luc(as) de Groot, LucasFonts

TYPO14_Gjode_vid©GerhardKassner-530x352

Flashback Tuesday: Daniel Gjøde, TYPO Berlin 2014

In this “behind the scenes” talk from 2014 titled “Out of our minds – How to achieve everything we have … in a much shorter time”, Daniel takes us on a painfully honest journey through the do’s and don’ts, ups and downs, and many fails Stupid Studio has experienced since setting up shop in 2006.

DMIG Cover Workshop Kiefer F

Workshop: Cover Denken! mit Stefan Kiefer in Hamburg

Sein Cover Workshop auf der TYPO 2015 war ein großer Erfolg. In zwei Stunden gingen die Teilnehmer auf einen Kurztrip durch die Höhepunkte aus 60 Jahren Spiegel Cover-Gestaltung. Der Titelredaktion gehörte Stefan Kiefer 18 Jahre an, 13 Jahre als Cover Artdirector. Im praktischen Teil des Workshops entwarfen mehrere Teams zwei fiktive Magazine mit unterschiedlichem Themenschwerpunkt, entwickelten Cover-Ideen, Kommunikationsstrategien und Scribbels. Das Ganze in real time, unter realistischen Arbeitsbedingungen –hoher Zeitdruck inklusive.

Am 5. September leitet Stefan Kiefer in Hamburg den Dmig-Workshop »Cover Denken!«. Die Teilnehmer haben einen ganzen Tag Zeit sich der Gestaltung von Covern zu widmen und wertvolle Einblicke in den Arbeitsalltag als Kreativdirektor zu erhalten.

Page 3 of 612345...Last »