Juliahoffmann

Julia Hoffmann auf der TYPO Berlin

Als Global Creative Director bei Etsy in Berlin verantwortet Julia Hoffmann die visuelle Marke international und überall, wo das Unternehmen dem Kunden begegnet. Zuvor war sie als Creative Director des Museum of Modern Art in New York tätig und kümmerte sich als Leiterin der Abteilung Werbung und Grafikdesign um die Markenidentität sowie die grafische Gestaltung von Ausstellungen, Werbung, Ausschilderungs- und Beschriftungssysteme und die Kooperationsprojekte bei Kunstschauen und Programmen des MoMA.

Triboro

Triboro

Triboro sind David Heasty und Stefanie Weigler. Ihr Kundenstamm reicht von innovativen Start-ups zu angesehenen internationalen Marken. Zu ihren aktuellen Projekten gehört ein neues Logo für Nike/NYC, das erstmalig auf der TYPO Berlin in Europa gezeigt wird.

Christoph-Niemann-TYPO-San-Francisco

Christoph Niemann: That’s is Where I Draw the Line

Christoph Niemann started out his talk on a lovely visual play on how we input our passwords. It was a delightful illustration in a type of wit that only Christoph Niemann seems to possess. So how does he do it? For his talk he began by diving into his process and the life of an illustrator. According to him, it turns out the majority of the day is spent in agony with pockets of joy in getting the initial idea and invoicing.

Schwartz_Christian

TYPO speeches that moved us: Christian Schwartz – Couture Type and The New York Times

In 2007, Christian Schwartz was commissioned to create a new typeface for »T«, the New York Times Style Magazine, that would embody the current moment in fashion. In his lecture Schwartz showed how he and Paul Barnes settled on the basic design of the face, discussed how typography influences the personality of a magazine, and explained why not all typefaces have to last forever …

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