TYPO San Francisco 2013 Contrast
About the Speaker

Shinn_Nick

Nick Shinn

Nick Shinn hat ein Dip.AD in Fine Art der Leeds Polytechnic und lebt seit 1976 in Toronto. In den 1980ern arbeitete er als Creative Director in der Werbung. 1989 wechselte er ins digitale Lager, gründete Shinn Design und spezialisierte sich auf die Gestaltung von Publikationen. Er brachte über 20 Schriften auf den Markt. Seit 1999 widmet er sich Shinntype, seine Vollzeitbeschäftigung bis heute. Nick Shinn war Redner bei ATypI und TypeCon, schreibt für Druk, Eye und Graphic Exchange, und lehrt an der York University. 2001-2006 war er im Vorstand der SOTA.

Talk:
               
0.0 (0 Votes)
Your voting is saved.

The Look of Sound: Marketing, products and technology in the American record industry, 1888–1967

TYPO San Francisco 2013, April 11, 2013, 1:00 pm (Forum Building)

An investigation into how new media creates voids that take shape as they suck up content, and how—against the grain of technological determinism—marketing and design influence the cultural formats that emerge. Three innovations are examined: the 78 rpm disc in 1898, the LP in 1948, and stereo in 1958.

This talk will be accompanied by illustrations of records and record players, branding, advertising, collateral and packaging (album covers), with contemporary sound clips.

This recording is not available at the request of the speaker.