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Michael Johnson: Gitarren und Grafik

Michael Johnson hält einen Vortrag über Gitarren und Grafik. Nicht wirklich. Eigentlich hält Michael Johnson einen Vortrag über Gitarrenmusik und deren Entwicklung in den letzten hundert Jahren. Das macht er nicht nochmal, sagt er, weil er dafür nämlich verdammt lange und verdammt viel üben musste. Sein Vortrag ist der Versuch, die Berührungspunkte von Gitarrenmusik und Grafikdesign geschichtlich zu verorten.

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The Look of Sound by Nick Shinn

Old Records! Branding and marketing of new technology. Nick begins by sharing some of his favorite older records and shares how he began his selection. The theme of Contrast for TYPO SF piqued him, and he looked into the contrast of design in old and new designs. To him, “Emergent media creates a vacuum of possibilities.”

Kate Moross

Kate Moross: Business Grrrl

Kate Moross isn’t ashamed to be a child of the MySpace generation. After all, the 26-year-old designer owes much of her success and many of her clients to aptly using the early social networking site. As a “post post punk punk,” the internet helped define Moross’ business focus of “Art + Music + Grrrl.”

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Peter Gregson: The Listening Machine

Offbeat(*) speaker Peter Gregson came to talk about his project ‘The Listening Machine‘, a sonification of the continuous stream of tweets by 500 selected UK twitter users. Composer Gregson created the piece together with collaborator Daniel Jones and Britten Sinfonia. It’s an unexpected talk at a design conference, but it did tie in nicely to the social theme of the conference.

Parra and Jason Munn

Designers in Dialogue: Parra and Jason Munn

Subtitled Music Matters: Graphic Design, Typography, and the Art of the Poster, this talk featured a conversation between designers Jason Munn, Parra, and curator Joseph Becker. Munn and Parra are two radically different designers who often approach the same problem—how to translate music into words and images in show posters and tour merchandise—from opposite ends of the spectrum.

Wunderkind of Design strikes back

Zum Schluss gibt David Carson uns mit auf den Weg, Passion bedeute einen Job zu haben, den man zur Not auch Umsonst machen würde. Vorher haben wir erlebt, dass es gar nicht so einfach ist, innerhalb einer Powerpoint-Präsentation ein Videoslide ablaufen zu lassen. Und dass es fragwürdig ist, einen Supermarkt im Mittelwesten Kum and Go zu nennen. Oder dem Weihnachtsmann einen Socken mit Tarnmuster an den Kamin zu pinnen.

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