TYPO_Berlin_2012_sustain_Logo_Claim_big_RGB

Ein Logo für alle und immer?

Die Europäische Kommission hat sich in den vergangene Monaten von einem belgischen Designbüro eine visuelle Identität und ein neues Logo (siehe rechts) entwickeln lassen, die im kommenden Monat eingeführt werden. Das Logo zeigt die Europa-Flagge auf 26 grauen Linien, die das sternförmige Hauptquartier der Brüsseler Behörde andeuten. Noch vor der offiziellen Ankündigung regt sich Protest unter EU-Abgeordneten, vor allem aus Großbritannien.

Hartmut Bohnacker

The Daily Eckardt: Erik Kessels

Erik Kessels was born 1966 in Roermond, Netherlands and is the Creative Director and co-founder of the Amsterdam advertising agency KesselsKramer, where he is in charge of such international accounts as Diesel, Oxfam or Ben. Following the principle that any medium, as long as it is relevant to an idea, is a potential for communication for a brand and its products or services, KesselsKramer’s portfolio ranges from ‘classical’ advertising to publishing and documentary film.

Page 3 of 3123