Cooper Invites TYPO SF Attendees to Open Studio
Unwind at event sponsor, Cooper’s, studio after the first day of TYPO San Francisco.
Unwind at event sponsor, Cooper’s, studio after the first day of TYPO San Francisco.
„Viel mehr als einfach nur ein Vortrag“ ist der Titel eines Vortrags über einen Kunden, eine Agentur und einen Grill. Und ein bisschen auch über die Erschaffung der Welt. Zumindest mal die Welt von Weber Grill.
Design duo, Triboro, has purposely kept their team (made up of husband and wife, Stefanie Weigler and David Heasty), small. “The truth is we are control freaks,” Stefanie said before introducing their presentation, Under the Influence, focused on drawing inspiration from New York City, which she calls “a candy store for designers.”
In weltmännischer Manier begrüßte uns Thomas Manss zu seinem Talk: »Willkommen in der Welt der Thomas Manss & Company, wo Designer und Webentwickler so höflich sind wie die Briten, so präzise wie die Deutschen, so flexibel wie die Brasilianer und so präsentabel wie die Italiener.«
Sascha Lobe, Gründer und Kopf des Kreativstudios L2M3 und Dozent an der HfG Offenbach mit Studienschwerpunkt Typografie sprach heute Mittag über seine Arbeit an der neuen visuellen Identität des Bauhaus-Archives Berlin.
Boris Brumnjak ist Sammler, Dozent, Grafikdesigner und Geschäftsführer einer Druckerei, in der er seine Liebe zum Papier und zu Farben ausleben kann. Seit etwa 15 Jahren sammelt er mit größter Leidenschaft Schwarz-Weiß-Plakate. Im letzten Jahr wurden erstmals seine 100 absoluten Lieblingsmotive der Öffentlichkeit präsentiert und begeisterte in der »Kunsthalle Luzern« nicht nur die Besucher.
Boris Kochan opened his talk by sharing a personal story about the transformative experience of becoming a father which helped him learn an important lesson—to embrace change. By doing this, he opened himself to new travel opportunities, new cultures and experiences that greatly inspired his work and the development of the GRANSHAN Project.
His first exposure to using design for a cause was a poster in 2005 created for The Hurricane Poster Project, a fundraiser for victims of Hurricane Katrina. It made a couple thousand dollars, which was at the time more than he could have contributed from his own pocket. That’s when the potential for design to help the world dawned on him. Working closely with Leif Steiner, the creator the the Hurricane Poster Project, Higgins went on to create a similar projects benefiting San Diego after the fire and more notably Haiti after the devastating earthquake in 2010.
Before Jan and Randoald took the stage, notecards were handed out to the audience for people to write questions on. “They should be related to animals. It would be better if it had nothing to do with graphic design.”
Emmet Byrne is the design director for the Walker Arts Center in Minneapolis. He had a great lecture about the work from their in-house design studio and how the different content streams of publishing work in parallel with other departments. His lecture was greatly focused on the framing of content and how it can be lost control of when it enters the world. Loosing control of a project when given to the public raised some new and interesting questions for the institution.
Als Global Creative Director bei Etsy in Berlin verantwortet Julia Hoffmann die visuelle Marke international und überall, wo das Unternehmen dem Kunden begegnet. Zuvor war sie als Creative Director des Museum of Modern Art in New York tätig und kümmerte sich als Leiterin der Abteilung Werbung und Grafikdesign um die Markenidentität sowie die grafische Gestaltung von Ausstellungen, Werbung, Ausschilderungs- und Beschriftungssysteme und die Kooperationsprojekte bei Kunstschauen und Programmen des MoMA.