Typo Berlin 2014 "Roots"

Triboro: Under the influence

Design duo, Triboro, has purposely kept their team (made up of husband and wife, Stefanie Weigler and David Heasty), small. “The truth is we are control freaks,” Stefanie said before introducing their presentation, Under the Influence, focused on drawing inspiration from New York City, which she calls “a candy store for designers.”

Boris-Brumnjak-Ultra-Magazin

6 Fragen an … Boris Brumnjak

Boris Brumnjak ist Sammler, Dozent, Grafikdesigner und Geschäftsführer einer Druckerei, in der er seine Liebe zum Papier und zu Farben ausleben kann. Seit etwa 15 Jahren sammelt er mit größter Leidenschaft Schwarz-Weiß-Plakate. Im letzten Jahr wurden erstmals seine 100 absoluten Lieblingsmotive der Öffentlichkeit präsentiert und begeisterte in der »Kunsthalle Luzern« nicht nur die Besucher.

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Josh Higgins – Designing Obama

His first exposure to using design for a cause was a poster in 2005 created for The Hurricane Poster Project, a fundraiser for victims of Hurricane Katrina. It made a couple thousand dollars, which was at the time more than he could have contributed from his own pocket. That’s when the potential for design to help the world dawned on him. Working closely with Leif Steiner, the creator the the Hurricane Poster Project, Higgins went on to create a similar projects benefiting San Diego after the fire and more notably Haiti after the devastating earthquake in 2010.

Emmet Byrne

Emmet Byrne :: Oblique Content Strategies

Emmet Byrne is the design director for the Walker Arts Center in Minneapolis. He had a great lecture about the work from their in-house design studio and how the different content streams of publishing work in parallel with other departments. His lecture was greatly focused on the framing of content and how it can be lost control of when it enters the world. Loosing control of a project when given to the public raised some new and interesting questions for the institution.

Juliahoffmann

Julia Hoffmann auf der TYPO Berlin

Als Global Creative Director bei Etsy in Berlin verantwortet Julia Hoffmann die visuelle Marke international und überall, wo das Unternehmen dem Kunden begegnet. Zuvor war sie als Creative Director des Museum of Modern Art in New York tätig und kümmerte sich als Leiterin der Abteilung Werbung und Grafikdesign um die Markenidentität sowie die grafische Gestaltung von Ausstellungen, Werbung, Ausschilderungs- und Beschriftungssysteme und die Kooperationsprojekte bei Kunstschauen und Programmen des MoMA.

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