Focus Forum with Daniel Gjøde

Today Focus Forum catches up with creative director, windsurfer, and father: Daniel Gjøde.

Hailing from Copenhagen, Denmark, Daniel founded Stupid Studio in 2006 – an independent digital creative agency set out to do stuff for good companies, who believe they can change stuff to the better, funnier, or simply more comfortable. He’s also a board member of Design Denmark and the Advisory Board of the Danish School of Media & Journalism.

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Bärbel Bold: Type & Tech

Bärbel Bold und Ingo Italic sind Letterfriends. Eine langjährige Freundschaft, die in der Zeit der Graffittikunst unter dem Kollektivnamen „Mongomania“ ihren Ursprung fand und heute buchstäblich Früchte in einem 2011 gegründeten “typografischen concept store” in Kreuzberg trägt.

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Hakobo: TypoPolo

Auf der Stage endet die Typo Berlin 2014 mit Jakob Stępień, bekannter unter Hakobo. Beeinflusst durch die polnische Plakatkunst und kombiniert mit zeitgenössischer Kunst entwirft Hakobo vor allem im Grenzbereich von Kunst und Design, Kulturplakate und visual Identity und arbeitet mit vielen kulturellen Einrichtungen zusammen.

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Emil Schult: Die kosmische Komponente und guter Rat

Die elektronische Musik und die Kunst haben in der Zeit vom Nachkrieg bis heute eine Tür in eine neue Welt geöffnet, so Schult, durch die wir „vielleicht eine Chance für die Zukunft haben“, und, da ist er optimistisch, „das sieht sehr gut aus“. Das sei wie eine Wurzel, eine „Root“ oder ein Samenkorn, das sich 3D-mäßig entwickelt habe.

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Roger Law: The Art of Theft

Admittedly I was only vaguely familiar with Roger Law‘s work before attending his presentation at TYPO; hazy memories from my childhood of his rubbery-faced caricatures of politicians gesticulating wildly at me from my TV set. His presentation would be a retrospective of his work in parallel to that of other artists which had not only influenced him but who he had heavily referenced, or even stole from, in order to create his own work. It would be this concept of theft vs. true originality, which resonates so deeply with all artists and designers, that would be at the core of his thought-provoking, beautiful and often amusing look back at some of his most popular work.

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