© Gerhard Kassner / Monotype

Что делать, если ты не смог попасть на конференцию

Сегодня первый день TYPO Berlin, но, к сожалению, у тебя нет возможности лично присутствовать на конференции. Мы подготовили информацию, как несмотря ни на что, ты можешь быть частью конференции.

© Gerhard Kassner / Monotype

What you can do, if you have no ticket for TYPO Berlin // GeTRIGGERt werden ohne Ticket? Ein kleiner Tipp

Today is the first day of TYPO Berlin and you are unhappy, because you cannot be here? We’ve prepared some information on how can you be still be a part of TYPO Berlin. // Heute ist der erste Tag der TYPO Berlin und du bist unglücklich, weil du nicht dabei bist? Wir haben einen Weg gefunden, wie du trotz allem dabei sein und die hervorragenden Talks schauen kannst.

Juergen1

Insider Tips — Insights into TYPO 2018

Jürgen Siebert, Marketing Manager of Monotype Germany and co-founder of TYPO Berlin, was ready for a short chat despite the stress of preparation. The discussion provides insights into the behind the scenes goings-on at TYPO 2018 and has some insider tips and information for all visitors.

– –
by Jenny Zegenhagen

shutterstock_333370103

What’s the best bike sharing service for me?

Berlin is a city full endless options when it comes to finding bars, clubs, restaurants, parks, and sights to see. This abundance of possibilities even applies to getting around, whether you choose to walk (Berlin is very flat), utilize the strong public transit system or pick up a bike to tour the city. We tested five of the most popular bike sharing services for you.
– –
by Michael Pieracci

TYPO_B18_Logo-on-darkpink_square

Custom Fontdesign als Trigger in der Markenkommunikation

Was wäre die TYPO Berlin ohne ein sich ständig neu erfindendes Konferenzdesign? Das Kommunikationsdesign zur „TYPO Berlin 2018 Trigger“ stellt das Motto in den Mittelpunkt und setzt auf die Stärke eines Custom-Fontdesigns mit vielen praktischen Extras. Verantwortlich für die Gestaltung sind studio adhoc und der Fontdesigner René Bieder. // Lese die englische Version hier.

MH1.L2110.LG_HERO

Mondaine Helvetica – eine Hommage an Typographie

Seit über 60 Jahren hat Mondaine eine einfache Idee: Form und Funktion in perfekter Harmonie. Das Schweizer Uhrenunternehmen fokussiert auf die wesentlichen Dinge und vereint eigenständiges und zeitloses Schweizer Design mit Innovation, hohem handwerklichem Können, Funktionalität und Langzeitnutzen. Mit der neuen Helvetica-Kollektion »Homage« to type letters huldigt Mondaine den Schweizer Schriftsatz mit formvollendeten Details.

Image TYPO Easter Egg

#TYPOsuchen #TYPOhunt

Wo hat sich das #typo18 Osterei versteckt? Wer es auf unserer Webseite findet, hat die Chance ein TYPO 2018 Ticket für 2 Personen zu gewinnen.* Viel Glück! // Who will find our #typo18 Easter Egg? The lucky one has a chance to win a TYPO 2018 ticket for two.* Good luck!

Page 3 of 9312345...Last »