Writer / Graphic Designer (New York, New York)
The history of book design can be split into two eras: before graphic designer Chip Kidd and after.
Time Out New York, Nov. 2005
Chip Kidd is a writer and graphic designer in New York City. His book jacket designs for Alfred A. Knopf (where he has worked since 1986) have helped spawn a revolution in the art of American book packaging. In 1997 he received the International Center of Photography's award for Use of Photography in Graphic Design, and he is a regular contributor of visual commentary to the Op-ed page of the New York Times. In the fall of 2006, Kidd's work will be included in the Cooper-Hewitt Museum's third National Design Triennial.
Mr Kidd has also written about graphic design and popular culture for McSeeney's, The New York Times, The New York Observer, Entertainment Weekly, Details, The New York Post, ID and Print. His first book as author and designer, Batman Collected (Bulfinch, 1996), was given the Design Distinction award from ID magazine, and his second, Batman Animated (HarperCollins, Fall 1998) garnered two of the Comics Industry's Eisner Awards, as did his 2002 book Peanuts: The Art of Charles M. Schulz.
As an editor of books of comics for Pantheon (a subsidiary of Knopf) Kidd has worked extensively with some of the most brilliant talents practicing today, including: Chris Ware, Art Spiegelman, Dan Clowes, Kim Deitch, Charles Burns, Mark Beyer, Ben Katchor and Alex Ross.
A comprehensive monograph of Kidd's work, CHIP KIDD: BOOK ONE was published in October of 2005. The introduction is by John Updike and the 400 page book features over 800 works, spanning two decades, from 1986 through 2006. It's first edition sold out a week before publication and it has since gone into two consecutive re-printings.
The Cheese Monkeys, Kidd's first novel, was published by Scribner in Fall of 2001 and was a national bestseller, as well as a New York Times Notable Book of the Year. He is currently at work on his second novel, tentatively titled The Learners. Both books use the design process as a means to construct a compelling narrative.
HD|May 28, 2009
Wieso gibt es eigentlich bester/schlechtester Moderator? Reicht nicht eins von beiden (idealerweise die Frage nach GUT statt der nach SCHLECHT)? So zeigen die Antworten eher auf, wie widersprüchlich die Ergebnisse sind, oder? :-D.
Zumal ich hier ja die Mischung derzeit wirklich mag – Indra und Simone sind eher straight in ihrem Auftreten, oft gut vorbereitet und professionell, Clemens und Alessio eher verspielt/verpeilt/quergebürstet… das funktioniert gerade zusammen (fand ich) recht gut. Mit Ausnahme der Fragen am Ende, die man echt entweder sein lassen sollte oder anders angeht. Bei Sol Sender war das ja schon etwas seltsam :-D.
Jürgen Siebert|May 28, 2009
Du hast Recht, HD. Das sollten wir beim nächsten Mal ändern. Es gibt auch noch den Vorschlag, statt mag ich/mag ich nicht Punkte von 1-5 zu vergeben. Dann plane ich, die Wertungen der Sprecher außerhalb der Hall mit einem Multiplikator zu behandeln, der die Saalgröße widerspiegelt: Show x 2 und Stage/Lab x 3.
Nadine|May 28, 2009
Ich finde gut/schlecht als Bewertung schon wichtig. Stimme allerdings Jürgen zu, dass evt. per Abstufung zu machen. Aber wenn Sprecher so schlecht sind wie Nomad z.B., dann muss man das auch irgendwo angeben können :-)
kupfers|May 28, 2009
Das Foto ist ja göttlich!
simone|May 29, 2009
HD, Deine Anregung ist wirklich gut. Und Dein Kompliment sehr schön. Danke!
Die Frage mit den Fragen hat so viele Facetten, da müssen wir doch noch mal gut überlegen. Vielleicht ist weglassen doch die beste Möglichkeit. Mit der Stage hat man ja auch jetzt die Möglichkeit viele der Sprecher direkt selbst zu fragen… I’ll put my thinking cap on.
Das Bild ist wirklich göttlich!